Informasjon om Magnesium

Denne siden skal oppdateres og integreres i matoppskrift.no. Dette blir gjort når jeg får tid.

Navn:
Magnesium
Type stoff
Mineral
Måleenhet
mg
Dagsbehov
280 til 350 mg. Barn 80 til 200
Kilde Sosial og helsedirektoratet
Beskrivelse
Viktig for produksjon av proteiner og aktivering av DNA:
Virkemåte
Er nødvendig for bendannelse og energiomsetning, nervesystemet og muskelarbeid. Enzymfunksjoner. Aktivering av DNA, produksjon av proteiner. Hjelper å holde celler levende.
Anbefales for
Ved tarmlidelser og redusert opptak fra tarm, ensidig bearbeidet kost, gravide, ammende, blodmangel, økt kolesterol,
Finnes i følgende:
Melk, frukt, kjøtt, innmat, kornvarer, ost og grønnsaker, mandler, nøtter, bananer, appelsiner, grapefrukt, potet, grønne grønnsaker, rosnkål, epler, rødbeter, rosiner, løk, gulrot, plommer, kli, belgfrukter, fiken, mais, eggeplomme og svisker.








Ansvarlig utgiver: © 2002- DatabaseSør AS
Adresse: Matoppskrift.no,
Major Laudalsvei 6,
4630 Kristiansand
Orgnr.: 911 668 602 mva.
Tlf: 948 04 427
Følg meg på!